Schneider Autóház

ISUZU 4x4 D-MAX -

AZ ISUZU

A történelem, technológia és szellemiség hagyatékával a háta mögött, az ISUZU a 21. században is úttörő maradt.

A Japán autóipar egyik legnagyobb múltú cégeként az ISUZU történelme 1916-ig nyúlik vissza, amikor a 1893-as alapítású Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co. Ltd. kiterjesztette tevékenységét az autógyártásra is. 1918-ban vegyesvállalatot hozott létre a Wolseley Motor Ltd. brit céggel, majd a piaci igényekre reagálva 1922-ben elkészítette japán első hazai gyártású kisteherautóját, a Wolseley A-9 modellt. 1927-ben a vegyesvállalat megszűnt, és a Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering Co., Ltd. elkészítette első saját tervezésű gépjárművét, ami egy japán folyó után a "Sumida" nevet kapta. 1929-ben az autó gyártási divízió különvált a vállalattól és az Ishikawa Automotive Works Co. nevet kapta.

Az 1923-as Nagy Kanto-i földrengést követően elkezdett nőni Japánban az autótulajdonosok száma, megmutatva a gépjárművek potenciálját a katasztrófa utáni gyors helyrehozatalban. A Japán Kormány támogatta a hazai autómobil iparágat, miután felmérte a gépjárművek iránti fokozódó keresletet. Erre válaszul 1933-ban az Ishikawa Automotive Works bevezette az "ISUZU"-t, mely nevét az Isuzu folyóról kapta, ami Japán legősibb szent helyét szeli át, és melynek jelentése „ötven csengőcske”. A vállalat mai nevét 1949-ben erről az autóról vette át. 

Az ISUZU elindulásának évében a cég egyesült a DAT Automobile Manufacturing Inc.-vel és létrejött egy új vállalat, az Automobile Industries Co. Ltd. 1934-ben a cég a dízel motorok fejlesztésére kezdett fókuszálni, mely technológia még Európa és Észak-Amerika fejlett országaiban sem volt kereskedelmi forgalomban. 1936-ban a cég piacra dobta két léghűtéses dízelmotor modelljét, a DA6-ot és a DA4-et, melyek Japán első hazai gyártású és fejlesztésű dízel erőforrásai voltak. Ezek a kezdeti dízelek szolgáltak alapjául a későbbi ISUZU dízel motoroknak, és egyben jelentik a kezdetét az ISUZU 82 éve tartó kiválóságának a dízel technológiában.

1937.április 9-én az Automobile Industries Co. összeolvadt a Tokyo Gas & Electric Co.-val és megalakult a Tokió Automobile Industries Co. Az ISUZU ezt a napot tartja alapító dátumának. A háború éveiben továbbfejlesztett vízhűtéses DA motor széria hajtotta az ISUZU TX80-at és más teherautókat, melyek részt vettek Japán háború utáni újjáépítésében. A széles körű felhasználás eredményeként az ISUZU-t az egyik legjobb dízelmotor gyártóként ismerték el. 

Dízelmotor

1936-ban az ISUZU alkotta meg Japán első hazai gyártású dízelmotorját (DA6), mely a folyamatos technológiai fejlesztések­kel, újításokkal és a 26 millió dízel motor gyártásából adódó tapasztalattal teszi az ISUZU márkát a hatékony és minden kö­rülményhez kitűnően alkalmazkodó motorok meghatározó nemzetközi vezetőjévé.

A kimagasló teljesítmény iránti elkötelezettséget mi sem mutatja jobban, mint a változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott 120 kw-os (164 LE) RZ4E-TC motor. Az új fejlesztésű motor széles tartományban képes leadni maximális forgatónyomatékát, így élvezetesebb a terepen való közlekedés, tökéletesebb a gyorsulás.

A mesterien kialakított kombinált fogaskerekes és lánchajtásos vezérmű, valamint a változó geometriájú turbófeltöltővel ellátott motor a közel egy évszázados ISUZU mérnöki tapasztalat minden tudását magában rejti, így tovább öregbíti a méltán híres ISUZU dízelmotorok hírnevét. Így érthető, hogy több, elismert, nagy múltú autógyár miért az ISUZU dízelmotorjai által kínált minőséget választotta és választja mindmáig.

 

A kereskedelmi járművek történelme

50 évnyi mérnöki tudás, tapasztalat, kutatás és fejlesztés biztosítja az új ISUZU D-Max minőségét és megbízhatóságát.

Pick-up evolúció

WASPPICK UPTF SOROZAT
WASPPICK UPTF SOROZAT (Campo)

Az ISUZU pick-up gyökerei 1963-ra nyúlnak vissza, mikor először gördült le az ISUZU gyártósorairól a formabontó ötletek hadát felvonultató ISUZU Wasp típusú pick-up. Az alapvető koncepció, mely az első ISUZU pick-up megépítéséhez vezetett nem volt más, mint az erősödő igény egy olyan minőségi, erős haszongépjármű iránt, mely személyautós megjelenéssel és használhatósággal rendelkezik.

A következő 40 évben az ISUZU pick-upok egyre inkább tökéletesedtek, fejlődtek. Rátermettségüket mi sem mutatja jobban, mint az eddig értékesített, több mint 7 millió db ISUZU pick-up.

Az ISUZU méretben legkisebb terméke a D-Max pick-up egy teljesen más a fejlesztési megközelítést képvisel, mint versenytársai. Az egyetlen pick-up, melyet kizárólag haszongépjárműveket gyártó vállalat készít. Az ISUZU a nagy tehergépjárművek műszaki megoldását ülteti át legkisebb termékébe, így érhető, hogy a D-Max esetén miért minden túlméretezett, robosztus és hosszú élettartamú. A D-Max legapróbb részleteiben is a nagy teherbírású haszongépjármű múlt DNS-e fellelhető.

ELF ELF

A japánban gyártott kisteherautók közül először az ISUZU új fejlesztése, az ELF kapott dízelmotort. A modell mindig is úttörő volt a kisteherautók között: a rendkívül alacsony padlómagasságú 1974-es modell, a kimagaslóan tágas fülkéjű 1980-as modell, és az első önálló felfüggesztésű 1990-es modell meggyőző újításokat felsorakoztatva lehengerelte a világot.

A 2002-ben bemutatott ELF KR volt az első kishaszongépjármű, ami megfelelt Japán 2003-as, alacsony károsanyag kibocsátási szabványával. 2004-ben az ELF átlépte a négymilliós összesített gyártási számot. 2006-ban végrehajtott modell átalakítás tovább növelte a hagyományos kisteherautó eladásait. Az ELF továbbra is közkedvelt tehergépkocsiként öregbíti az ISUZU hírnevét.

 

FORWARD FORWARD

A rendkívül sikeres FORWARD tehergépjármű 1966-ban TY néven gördült le a futószalagról. Jelenlegi nevét 1970-ben kapta. A rövidfülkés FORWARD V 1998-ban a FORWARD MAX-et a következő évben mutatták be.

A FORWARD rendkívül megbízhatóságát jól mutatja, hogy az autó alvázát könnyű és középnehéz teherbírású tehergépkocsikhoz 2007-ig használták.

 
GIGA GIGA

A GIGA teherautó család 1995-ben került bemutatásra. Japán első négy légrugós felfüggesztési rendszerét a 1997-es modellévű GIGAMAX tehergépkocsiban alkalmazták először. A korszakalkotó tehergépjárművet 2007-ben, milliméter-hullámú radart alkalmazó technológiával egészítették ki, új utat mutatva a biztonság és a teljesítmény terén.

 

 

A személyautók történelme

ISUZU a személyautó gyártás területén is mérnöki úttörő volt. 1953-ban az első Hillman személyautókkal kezdte, majd 1961-ben bemutatta a Bellel-t és 1963-ban a Bellett-et.

1968-ban a Giugiaro által tervezett 117-Coupe meghódította a piacot. A Gemini, a GM és az ISUZU közös tervezése, 1974-ben került először bemutatásra, amit 1981-ben, egy szintén Giugiaro által tervezett modell követett, a Piazza, és egy kompakt összkerék meghajtású terepjáró, a Rodeo Bighorn.

1985-ben az ISUZU bemutatta az FF Gemini-t, és a kaszkadőr jeleneteket tartalmazó reklámja világszerte óriási sikert aratott. Az ISUZU sajátos személyautói, valamint sport terepjárói még ma is népes rajongótábornak örvendenek.

hillmanbellett117 coupe

                      HILLMAN                                              BELLETT                                              COUPE

geminipiazzabighorn

                      GEMINI                                                  PIAZZA                                        BIGHORN/TROOPER
 

Környezetvédelem: Felelősséggel egymásért és környezetünkért

Felelősséggel egymásért és környezetünkért. Ezen alapelv jól fémjelzi minden ISUZU termék egyik legfontosabb fejlesztési sarokpontját, a környezetvédelmet. Feltett célunk olyan járműveket és motorokat gyártani, melyek piacvezetők az üzemanyag takarékosság és károsanyag kibocsátás tekintetében, ugyanakkor maximálisan illeszkednek felhasználóink igényeihez. A fenntartható fejlődés gyártási eljárásunk kialakításakor fontos szempont, ezért az ISUZU olyan termékeket gyárt, melyek életciklusuk alatt a gyártástól az újrahasznosításig a lehető legkisebb mértékben terhelik környezetünk ökoszisztémáját. Ezért gondoljuk kiemelkedően fontosnak olyan járművek gyártását, melyek hasznosságukból és hatékonyságukból mit sem veszítve, környezetkímélő módon szolgálják felhasználójukat.

hybrid system

ISUZU ELF Plug-In Hybrid

ELFB

ISUZU Full Electric Bus

 

Világszintű gyártó

Az ISUZU D-Max utánozhatatlan mind minőség, mind technológia szempontjából. A titok kulcsa a teherautós múlt. Az ISUZU pick-up kifejlesztése más alapokon nyugszik, mint egy hagyományos, csak személyautókat készítő gyár esetében. A kiindulópont eltérő. A D-Max nem személyautó alapokon lett kifejlesztve, hanem épp ellenkezőleg. Az erős és tartós technológiát a nagy teherbírású haszongépjárművekben már jól bevált innovatív és tartós műszaki megoldások nyújtják. A teherautó gyártás során szerzett tudás és tapasztalat mind megtalálható az ISUZU legkisebb méretű kishaszon gépjárművében, a D-Max-ban.

Az emberiséget napjainkban érő legégetőbb kihívás a globális felmelegedés, valamint a kimerülő fosszilis tüzelőanyag tartalékok. Mindezen tényeket mérlegelve, az ISUZU olyan erőforrásokat fejleszt, amelyek alacsony üzemanyag fogyasztás mellett nagy teljesítményt nyújtanak.

A legújabb D-CORE generációs dízelmotorok is ilyenek. A D-CORE generáció motorjai kisebb tömegűek, kompaktabbak és környezetkímélőbbek elődeinél. A 2012-től sorozatgyártásba kerülő D-CORE motorok a tervezettek szerint nem csupán a legszigorúbb emissziós normáknak, de a mindenkori fogyasztási direktívának is megfelelnek.

A világszerte több mint 26 millió példányban értékesített ISUZU dízelmotorok egyik ékköve a D-Max erejét biztosító 1.9 liter lökettérfogatú erőforrás. A mesterien kialakított motor, a közel egy évszázados ISUZU mérnöki tapasztalat minden tudását magában rejti, így tovább öregbíti a méltán híres ISUZU dízelmotorok hírnevét. A tartós és üzemanyag takarékos D-Max, a 2009-es Dakar Rallyn meglepve versenytársait, az összes dízel pick-up közül elsőként ért célba, a rendkívül mostoha argentin és chilei terepviszonyok dacára. Így hát érthető, hogy az Opel, Renault, Hummer, Chevrolet és GMC gyárak is az ISUZU dízelmotorjai által kínált minőséget választják. 

Európában egyre népszerűbbek a dízel meghajtású gépkocsik, köszönhetően takarékosságuknak és környezetbarát technológiájuknak.

Az Egyesült Államokban is hasonló a tendencia, ahol történelmileg nem népszerű a dízel motor. A világ vezető gazdasági nagyhatalmában is rohamosan nő az érdeklődés az üzemanyagtakarékos és tiszta dízelek iránt. Az ISUZU globális dízelmotor gyártó és értékesítő hálózattal rendelkezik, ami magában foglalja Európát, Észak Amerikát, Afrikát, Japánt, és Ázsia nagyobb részét is.

Mindenki szereti magát biztonságban érezni. Az ISUZU szeret biztonságos autókat építeni. Legyen szó teherautóról, buszról, vagy pick-up-ról, megtervezésükkor a biztonság az elsődleges szempontok egyike. A temérdek törésteszt, az erőhatások digitális elemzése, mind a majdani utasok testi épségét biztosítja. 

További információk angolul a következő honlapon érhetők el:

http://www.ISUZU.co.jp/world/technology/index.html